Writing my personal statement

3 Okt

Jobbade igår. Det strömmade ju inte in folk direkt… Fick gå tidigare. När jag kom hem ville mitt trapphus bli fotograferat, så då blev det så. Är fortfarande fascinerad över hur bildkvalitén kan bli så bra med tanke på att det är en mobilkamera.

Mitt trapphus

Jag hade tre mål med min lördag:

  • Betala handpenningen på vår post-exam-resa till Turkiet (14400 kr :O )
  • Hitta ett skrivbord till mitt rum
  • Skriva mitt personal statement

Det första målet klarades av utan problem. Allt gick som det skulle.

Mitt andra mål misslyckades helt. Jag var och letade i både Linköping och Norrköping. Passade på att hämta min resväska också (ska ju till Moskva om en vecka). I vilket fall som helst fanns det inga skrivbord som passade. Faktum är att det knappt fanns några skrivbord alls. Någonstans. Mycket underligt. Det får väl bli att titta på IKEA imorgon, eller Blocket.se…

Mitt tredje mål är väl inte det mest oviktiga och lättaste jag gjort på ett tag.  Det är nog faktiskt det viktigaste jag gjort och kommer att göra på väldigt länge då det är det som i stort sett bestämmer över min framtid. Gör jag det bra får jag en bra framtid och gör jag det dåligt får jag en dålig framtid. Simpel logik, eller? Målet är i alla fall delvis avklarat och lyckat. Jag har massa bra idéer på vad jag ska skriva. Jag har också ganska bra koll på hur jag ska skriva det jag har kommit på. Problemet är att jag inte riktigt vet om jag ska inkludera något mer och i så fall vad. Ska jag exkludera någon/några av de idéer jag redan kommit på? Antagligen. Jag får fortsätta pilla på det imorgon både innan och efter jag (förhoppningsvis) har ett fint skrivbord.

Personal statement

Ett svar to “Writing my personal statement”

  1. ellen oktober 6, 2010 den 8:21 e m #

    åh lycka till!, håller tummarna för att du tar dig hela vägen till Oxford (;

Lämna en kommentar