Hoppsan!

1 Feb

Hoppsan var ordet…det var ett tag sedan jag var här! Livet som Linköpingsbo flyter på, men jag måste nog säga att jag saknar Norrköping eftersom jag inte är där så ofta – det är en så fin stad!

Skolan flyter på den med, dock inte bildligt (ännu…vänta bara på allt slask!). 17 dagar kvar tills alla internals ska vara klara, vilket är ToK Essay, Historical Investigation och lite labbrapporter…tror inte jag glömt något. Fick återkoppling på min ToK Essay häromveckan och mina idéer påminde tydligen om John Stuart Mills idéer, vilket var lite trevligt!

Det är mycket grönt som händer nu känns det som. Det är inte bara stopp för internals om 17 dagar utan även Grön Ungdoms Riksårsmöte som jag ska på i Norrköping, vilket nog kommer bli väldigt roligt. Vi håller även på att starta skolföreningen Grön Katedral som är en fristående (alltså politiskt obunden) skolförening för oss Katedralare som vill att vår skola ska bli grönare. Jag har blivit vald till ordförande, men vi finns inte officiellt än då vår rektor måste hålla en skolkonferens för att fatta sådana beslut, vilket hon inte hunnit med än. Men snart så!

Inser nu att det här inlägget kanske blev lite spretigt, men det blir lätt så efter långa uppehåll…ska försöka uppdatera lite oftare!

Lämna en kommentar